This is Import Setting to Open Spatial Mapping.obj downloaded from WDP(Windows Device Portal) in 3ds Max 2015


WDP에서 받은 SpatialMapping.obj 파일을 3dsMax 2015에서 임포트할 때 다음과 같이 세팅합니다


단, 오브젝트가 뒤집어져서 임포트됩니다






After Editing the Mesh in Editable Poly, You can export edited mesh and Open it in Unity Editor


3ds Max로 임포트한 후, Editable Poly로 수정을 하고나서 이 수정된 오브젝트를 다시 익스포트 후 유니티 에디터에서 열 수 있습니다.


This is Export Setting to export and open it in Unity Editor. But, with These Import/Export Settings

mesh is flipped.


다음과 같이 익스포트 설정을 하여 유니티에서 열 수 있습니다.


이때도 오브젝트가 뒤집어져서 나옵니다




Next 2 pictures are Before/After Captured Image from Unity Editor.

I changed part of mesh of table (Yellow box is difference between them.)


다음 두장의 사진은 메핑 메쉬를 3ds Max로 임포트해 테이블 다리를 수정 후 export를 거쳐

유니티 에디터에서 불러온 두 메쉬 비교 사진입니다.






메쉬가 뒤집어지지 않고 임포트,익스포트가 가능한 세팅을 찾아봐야하겠습니다 


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곧바로 찾았습니다. Export/Import 시 Flip YZ - axis 를 체크해주면 뒤집어지지않습니다


This is new and mostly perfect settings for Import/Export SpatialMappign.obj into/from 3ds Max 2015 That do not flip the Object.






And These are new Captures



 

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